Får man ha två parkeringar?

Hej,

Jag har hamnat i ett dilemma då jag framöver måste ha med min firmabil hem, finns möjlighet att få extra parkering till den? Vi har redan parkering till våran privata bil på Aspö. Såg att en annan i området hade parkering till sin firmabil.
/Mvh Christoffer

Kommentarer

  • Hej!

    Bra att du hör av dig till oss med din fråga.

    Det är en parkering (p-plats eller garage) per hushåll som gäller.

    Om det finns outhyrda parkeringar, märkta med p-direkt, kan man få hyra en extra parkering. Dock med en 1-månads klausul, vilket innebär att då behov av parkering finns från hyresgäst boende i området, som inte har någon parkering, äger Skövdebostäder rätt att säga upp hyresavtalet med en månads uppsägning.

    Håll utkik på hemsidan efter p-direktmärkta p-platser med en rosa banderoll (eller denna symbol ) och anmäl intresse om det dyker upp en sådan i ditt område.

    Ha en trevlig måndag!

    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.