Finns det en separat kö för trygghetsboende?

Undrar om det inte finns en egen kö för oss som är 65+ Till trygghetsboende??
Har stått i kö i 4 1/2 år o det börjar bli dags för sådant boende!! Har upptäckt att det är lika många köpoäng som är intresserade som
till alla andra lägenhetet ???

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hör av dig till oss så att vi kan svara på din fråga.

    Det finns ingen separat kö för dessa lägenheter.
    Vi hyr ut våra trygghetsboenden 65+ enligt vår ordinarie bostadskö.

    Det är köpoängen som styr vilka som får erbjudande på våra lägenheter. Trots att det kan vara personer med höga köpoäng som anmäler sig även på dessa lägenheter, är det oftast färre anmälningar på ålderskategoriserade områden. När du ser en lägenhet som du är intresserad av, anmäl ditt intresse.

    Dessa är våra trygghetsområden 65+:
    • Gamla skolan, Norra Aspövägen 2, Fältspaten och Mossagården

    När det gäller kommunens trygghetsbostäder 70+, Bagaren, Boken, Käpplunda gärde, Solgården och Billingsdal så har de som är 90 år eller äldre förtur.

    Har du ytterligare frågor, kontakta vårt Kundcenter, 0500-47 74 00 eller mejla till  info@skovdebostader.se

    Med vänlig hälsning
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.