Får man installera inbrottslarm i lägenheter?

Hej, jag har blivit erbjuden en lägenhet på bottenplan, och eftersom en sådan lägenhet är extra utsatt för inbrott så undrar jag om man får installera inbrottslarm i lägenheten, eller hur går det till?

Kommentarer

  • Hej!

    Trevligt att du har hittat in i vårt frågeforum.

    Ja, man får på egen hand installera inbrottslarm i sin lägenhet.
    Tänk på att om det vid installering och borttagande av larmet blir någon åverkan på lägenheten så måste man återställa skadorna vid flytt.

    Om du installerar ett larm, måste du meddela vår personal innan vi besöker din lägenhet att du har ett larm installerat, till exempel om du gör en felanmälan eller om vi gör ett rutinarbete.

    Hoppas att du får en fin helg!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.