Fågelmatare, får man ha det?

Hej!

Nu när det är kallt och svårt att hitta mat för fåglarna vill jag sätta upp en talgboll eller fågelmatare till dem på balkongen. Är detta okej?

Kommentarer

  • Hej!

    Vad bra att du hör av dig till oss så att du kan få svar på din fråga.

    Du kan inte sätta upp en talgboll eller fågelmatare på balkongen eftersom det oftast skräpar ner för mycket och framförallt på grannarnas balkonger och uteplatser. Det drar även till sig skadedjur.

    Tanken är god men vi behöver säga nej till detta.
  • Hej bor på havstenavägen 4c har beskymmer med att en del har fågelmatare samt slänger ut bröd till fåglarna har fått putsa mina inglasade fönster flertalgånger på grund av fågelskit är så trött på detta vad gör jag
  • Hej!

    Ta kontakt med din kvartersvärd och beskriv ditt bekymmer.

    Hoppas att ditt problem snart är löst.

    Med vänliga hälsningar

    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.