Hur ser planen ut för eventuellt ombildning av hyresrätter?

Hur ser planen ut för ev ombildning till bostadsrätter, för vissa områden?

Kommentarer

  • Hej!
    I dagsläget har vi inga aktuella planer för ombildning till bostadsrätter i några av våra områden.

    Om det blir aktuellt kommer vi att informera om detta på bland annat vår webbplats.
    Josefine Kommunikatör
  • Vad är orsaken till att detta "lagts på is"?
    Enligt tidigare förmedlad info, var väl detta direktiv från Kommunen.
    Har dessa direktiv förändrats?

  • Hej Hans!

    Det är riktigt att det finns en punkt i Skövdebostäders ägardirektiv som säger
    • arbeta för att ombilda hyreslägenheter till andra upplåtelseformer, samt aktivt agera och hantera omställningen, i syfte att åstadkomma en variation av upplåtelseformer inom bostadsområden till främjande av integration och social sammanhållning.
    Bolaget tittade också för ett par år sedan på vilka fastigheter som utifrån parametrar som ovanstående kunde vara lämpliga för ombildning. Styrelsen valde att bordlägga frågan 2017 då man i det läget inte såg att något alternativ var tillräckligt bra för att uppfylla syftena i ägardirektivet. Vi kan i nuläget inte säga när vi kommer att titta på frågan igen, men kommer givetvis att informera om detta när det är aktuellt.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.