När kommer elkostnaden på hyresavin?

Hej!

Jag har precis flyttat in på Spånvägen och då blev jag informerad att elen skulle komma direkt på hyresavin, så jag skulle INTE teckna eget elavtal. Men det är inte med någon kostnad för el på min hyresavi, vad har blivit fel?

Mvh Ulrika

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du kontaktar oss med din fråga.

    Elen betalas i efterhand och kostnaden beror på hur mycket du har förbrukat, därför kommer elförbrukningen inte med på första hyresavin.
    Det dröjer 2 månader, eftersom hyran betalas i förskott och elen i efterskott.

    Ha en trevlig helg!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.