Hur tecknar jag ett nätavtal för el vid inflytt?

Hej!

Jag ska flytta in i en studentlägenhet snart och elen ingår inte. Jag fick kontraktet nyligen och såg då att man måste teckna avtal med Skövde energi senast två veckor innan inflyttning. Det är bara en vecka kvar tills jag flyttar in. När jag försökte teckna avtal med elbolag så står det att de inte kan hitta mig i systemet. Kommer det att medföra problem för mig?

Kommentarer

  • Hej!

    Grattis till din studentlägenhet!

    Det första steget är att kontakta Skövde Energi för att teckna ett nätavtal. När du kontaktar dem uppger du uppgifter om din lägenhet som du hittar på ditt lägenhetskontrakt.

    Efter att du kontaktat Skövde Energi och tecknat ett nätavtal kan du ta kontakt med ett elbolag för att beställa deras tjänster.

    Det borde inte bli något problem gällande framförhållningen, men kontakta Skövde Energi så snart du kan.

    Lycka till med ditt nya boende!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.