Har jag bredband och tv-kanaler i min studentlägenhet?

Hej!

Det står att på min hyra ingår "värme, vatten och bredbandsanslutning", betyder det att jag har tillgång till Internet i lägenheten och har jag tv kanaler som ingår (menar utan avgift)?

Tack

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för en bra fråga.

    Förutom Gamla Skolan och Kurortsvägen 10 är alla våra studentbostadsområden anslutna till Högskolans datanät. Anmäl dig som medlem på www.studentnatet.se och få tillgång till detta. Det Skövdebostäder tillhandahåller är själva kontakten.

    Skövdebostäder har tills vidare avtal med Com Hem som levererar kabel-tv och ett antal radiokanaler (FM-bandet) till din lägenhet. Grundutbudet ingår i din månadshyra och är tills vidare analogt, vilket innebär att du inte behöver någon digitalbox för att titta på tv. Ett antal fria digitala kanaler finns också tillgängliga, du kan även köpa till extra digitala kanaler direkt från Com Hem, då krävs dock en digitalbox eller tv för digital mottagning av kabelkanaler.
    Eva-Lisa Kommunikatör

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.