Vem räknas som hyresgäst i samband med ombildning?

I samband med ombildning, vem räknas som hyresgäst? Den som innehar en lägenhet med bostadssocialt avtal, eller skövdebostäder? Dvs vem har rösträtt på köpestämman?

Kommentarer

  • Tack för att du kontaktar oss med din fråga.

    Det är alltid kontratsinnehavaren som räknas som hyresgäst gentemot oss. I det här fallet Skövde kommun. Eftersom Skövde kommun är en juridisk person kan de därför inte ha rösträtt i en köpstämma.

    Med vänlig hälsning
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.