Finns det möjlighet att få ha en borgensman?

Hej finns de någon möjlighet att få ha en borgens man om man skulle få en lägenhet hos er ?

Kommentarer

  • Hej!

    Ja, det kan finnas möjlighet att ha en borgensman.

    Om du inte uppfyller kraven om tillräcklig inkomst eller om du har mindre betalningsanmärkningar kan du ändå bli erbjuden en lägenhet mot borgen eller bankgaranti. Det är Skövdebostäder som avgör om borgen är godtagbar eller inte.

    Om du har obetalda skulder eller större betalningsanmärkningar erbjuds du inte lägenheten. Är skulderna betalda måste du kunna uppvisa goda boendereferenser på minst två år.

    Processen går till såhär: Innan vi skickar ut ett erbjudande på en lägenhet gör vi alltid en kreditupplysning – dock max var sjätte månad. Om du inte blir godkänd på din kreditkontroll på grund av till exempel för låg inkomst får du ett meddelande om det från oss tillsammans med ditt erbjudande. Du blir då uppmanad att visa ett anställningsbevis eller uppgifter på en borgenär.

    Önskar dig en trevlig sommar!

    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.