Bo kvar i studentlägenhet med olika antal hp olika terminer

Hej!

Jag bor i en studentlägenhet och går ett program där jag redan gått några kurser tidigare, och kommer inte gå de igen. Detta gör att jag en termin läser 7,5hp men läser 15hp terminen efter. Behöver jag/går det att söka dispens för att bo kvar i studentlägenheten under terminen med 7,5hp?
CA

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Om du fastnar i studiekontrollen, kan du be din studievägledare om ett intyg som du ska ladda upp enligt instruktioner som du får till din e-post.

    Du har också rätt att ansöka om dispens max en termin vid uteblivet studieresultat.
    Du behöver då göra en ansökan till oss och bifoga intyg från studievägledare/kursansvarig att studierna ska fortsätta.
    Det är också viktigt att veta att vi inte godkänner en ansökan om dispens som inlämnas i efterhand.

    Här​​​ kan du läsa mer om de nya reglerna och vad som gäller om man ska söka dispens

    Önskar dig en bra dag!
    Kristina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.