Får personalen på vårdcentralen stå på besöksparkeringen?

hur kan de vara ok att personalen på Södra Ryds vårdcentral har tillåtelse nyttja alla besöksparkeringar som är  till för besökande på Spånvägen,, går varje morgon/eftermiddag till och  från jobbet och de finns ALLTID många lediga platser, där borde personalens bilar stå, mvh
carro

Kommentarer

  • Hej Carro,

    Tack för din synpunkt angående detta.

    Parkering är en aktuell fråga i alla områden och vi arbetar på att bli så tydliga som möjligt.

    Vi kommer att sätta upp nya skyltar där det framgår att parkeringen endast är till för Skövdebostäders besökande.

    Vi hoppas att detta ska lösa problemet.

    Önskar dig en fin dag!
    Kristina Kundcenter
  • Besöksparkeringen på Timmervägen har 12 timmars besökstid. På Spånvägen är det 24 timmar.
    Varför?
    Påtalade detta i augusti 2023, men ännu ingen ändring.
    Avgiftsbelägg alla besöksparkeringar så är problemen lösta!
    Gör ett studiebesök hos bostadsrättsföreningen Rosenhaga och se hur de har löst detta. Ta gärna efter deras sätt att ta betalt av besökare. Enligt uppgift är de 4 första timmarna avgiftsfria, sen får besökaren betala. Vet inte priset i nuläget.

    Vi hyresgäster måste betala för våra egna parkeringar, vi måste även betala besökarnas parkering! Helt orimligt!

    Anders B.
  • Hej Anders,

    Tack för att du kontaktar oss.

    Nya skyltar är beställda till Spånvägen. Besöksparkeringen kommer att skyltas om och få tidsbegränsning 12 tim.
    Vi har uppmärksammat problemet med besöksparkeringarna och arbetar med frågan om att avgiftsbelägga dessa.

    Önskar dig en bra helg!
    Kristina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.