Får man skaka mattor från sin balkong?

Hej!

Min granne över oss skakar sina mattor från balkongen och det flyger in damm och smuts på vår balkong.
Är det verkligen okej att skaka mattor ifrån balkongen?

Kommentarer

  • Hej Josefine!

    Tack för att du hör av dig till oss så att du kan få hjälp.

    Det finns två alternativ för hur du kan gå till väga:
    1. Kontakta din granne och förklara hur du känner.
    2. Kontakta din kvartersvärd. Kontaktuppgifterna hittar du på Mina Sidor och i trappuppgången.
    Hoppas att det löser sig!
  • Har funnits regler om detta förut!
    Vart kan man hitta reglerna?
    Cecilia Johansson
  • Hej Cecilia!

    Vi har inget konkret förbud mot att skaka sina mattor på balkongen. Däremot måste man visa hänsyn mot sina grannar när man bor i ett flerbostadshus. När man skakar mattor från balkongen hamnar smutsen hos grannen under, vilket kan klassas som en störning.
    Stina Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.