Räknas studielån som skuld?

Hej!

Är möjligtvis intresserad av att hyra hos er kommande framtid. Läste lite under eran policy: "Visar kreditupplysningen betalningsanmärkningar eller skulder kommer vi inte att erbjuda någon lägenhet."
Räknas normala studieskulder (csn) inom ramen för dessa skulder? Eller menar ni andra former av skulder?

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hör av dig till oss så att vi kan svara på din fråga.

    Studielån räknas inte inom ramen för skulder, dock om du har obetalda studieskulder.

    Om man är aktuell för ett lägenhetserbjudande tar vi en kreditupplysning, har man betalningsanmärkningar eller skulder blir man automatiskt spärrad i 12 månader från att anmäla intresse på våra lägenheter.
    Efter dessa 12 månader kan man återigen anmäla intresse. Blir man då aktuell för ett lägenhetserbjudande, tas det ytterligare en kreditupplysning.

    Om du inte redan är registrerad i vår bostadskö, registrera dig nu på www.skovdebostader.se.
    Jessica Kundcenter
  • Så om jag fattar detta rätt:
    Det är okej att gå ut skolan med X antal kronor i studielån men ändå hyra lägenhet av er?

  • Ja, det stämmer eftersom du har ett studielån och inte betalningsanmärkning.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.