Får jag hyra en studentlägenhet om jag läser en fristående kurs?

Hej på er!

Jag undrar om man erhålls behörighet att söka era studentbostäder om man endast läser fristående högskolekurser vid högskolan? Man är således antagen och aktivt studerande vid högskolan, men läser inget konkret högskoleprogram.

Jag vill bara dubbelkolla detta så inga potentiella missförstånd sker.

Allt gott!

Bästa hälsningar,
Johan

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Ja, det som krävs för att få hyra en studentbostad hos oss på Skövdebostäder är att man är antagen på högskolan i Skövde. Man måste inte läsa ett konkret högskoleprogram.

    Ha en trevlig dag!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.