Får vi bo två i en studentlägenhet?

Jag och en kompis kommer plugga på Skövde högskola i höst och tänkte bo tillsammans, är det något speciellt som gäller då eller som man behöver tänka på?.

Vi båda står i bostadskö men en av oss är den som kommer intresse-anmäla och skriva på kontraktet.

Kommentarer

  • Hej!

    Vad kul att ni ska studera i Skövde.

    Det är okej att ha en inneboende så du och din kompis kan göra som ni har tänkt. Det man ska tänka på är att den som är inneboende inte sedan kan ta över lägenhetskontraktet.

    Lycka till med studierna!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.