Gör Sida matdonationer från seminarier i Sverige?

När Sida i Sverige arrangerar, antingen själva eller ihop med en annan organisation ett större seminarium och det blir massa mat över - får Sida donera denna mat till andra organisationer som hjälper behövande i Sverige, eller vilket regelverk styr just detta?
Jen

Kommentarer

  • Hej Jen,
    Tack för din fråga!

    Sida har donerat överbliven mat via hjälporganisationer vid våra två senaste årskonferenser. I Sidas miljöpolicy lyfter man vikten av en hållbar förvaltning av jordens resurser och att vår negativa miljöpåverkan ska minska.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Sida Kommunikationsenheten