Vilka mått/specifikationer har kaffemaskinen WMF 9000F och hur sköter man den?

WMF 9000F VB är en elegant och högpresterande (50 l/tim) premiummaskin med modern och attraktiv design. 9000F VB har en behållare med malet kaffe och brygger till maskinens interna 4-liters kaffeurna eller 2,8 liters extern termos.

  • Kaffebehållare 2,5 kg
  • Sumpbehållare 12 kg
  • Intern kaffeurna 4 l
  • Extern termos 2,8 l
Dryckesval: bryggkaffe och hetvatten.

Hur man hanterar kaffemaskinen

Här finns strömbrytaren (starta/stäng av kaffemaskinen)
Hur man gör en kannbryggning

Daglig rengöring

Se Serviceguiden (PDF-filen) längre ned

Tillbehör

Rengöringstabletter

Läckage

Hur man hanterar större läckage, för att minimera vattenskador
Selecta Kundservice (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,

    Jag undrar hur elanslutningen på denna maskin ser ut? Jag kan läsa att den kommer med 2,3m anslutningskabel 16A. Avslutas denna kabel med fria ändar eller är det en CEE, Perliex-kontakt?

    Jag undrar också om maskinen kräver en nätverkssladd eller om den kan kopplas upp på WIFI för att skicka fellarm etc.

    Tack på förhand,

    Mvh Jocke
    Jocke Fredriksson
  • Hej Jocke,

    Det är en 3-fas "handske" på anslutningskabeln. Tyvärr går inte maskinen koppla upp så att den skickar felmeddelande till Selecta. Det måste man själv ringa/ mejla in till oss.

    Vänligen Selecta Kundservice
    Linda Client Experience