Vad betyder Sievehead med en röd triangel på kaffemaskinen Carrara?

Hej!

Vi skulle vilja ha manualen till Carrara. står en röd triangel med Saveahead.

Med vänlig hälsning Anna
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Anna

    Välkommen till forumet!

    Den röda triangeln och Sievehead betyder att det kommit in sump i bryggen (eller något annat) på kaffemaskinen. Då går den trögt och kaffemaskinen varnar för Sievehead. Med största sannolikhet går detta att fixa "relativt enkelt".

    Har bifogat rengöringsmanualen, som än så länge bara finns på engelska, men med bilder hur man tar bort bryggen. Därefter lägger man den i enbart varmt vatten (skall täcka bryggen). Detta bör göra att sumpen löses upp. Därefter sätter man tillbaka den igen. Det är inte att rekommendera att köra vidare utan denna rengöring.

    För att undvika detta problem i framtiden kanske det behövs att ni tömmer sumplådan oftare. Något har i alla fall kommit upp i bryggen.

    Skulle det bli problem med detta eller om ni inte vill försöka få loss bryggen bör den felanmälas till oss, då behöver vi ID-nummer på kaffemaskinen.

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
    (Uppdaterad )