Vi tillhandahåller inga containrar för grovsopor i år

I år har vi tyvärr inte möjlighet att tillhandahålla containrar för insamling av grovsopor ute i bostadsområdena. Vi hänvisar till kommunens tre återvinningscentraler, Görla, Salmunge och Häverö där privatpersoner kostnadsfritt kan lämna grovsopor som exempelvis elektronik eller trasiga möbler.

Vi vill passa på att påminna om att det inte är tillåtet att lämna grovsopor i miljöstugan. Vi är glada att kunna erbjuda bra möjligheter till fastighetsnära återvinning av förpackningar och ser fram emot att fortsätta med det framöver.

Om du inte själv har möjlighet att lämna grovsopor och avfall till återvinningscentralerna föreslår vi att du ber om hjälp av någon i din närhet, alternativt använder en app där någon hämtar ditt skräp mot en kostnad (exempelvis Tiptapp eller Taskrunner).

Som alltid är det bästa att lämna in hela och fina saker till en second hand-butik där det kan få ett nytt liv hemma hos någon annan.

Tack för att du inte ställer grovsopor i våra gemensamma utrymmen, det bidrar till en trygg och trivsam bostadsmiljö.

På den här länken finns bra information inför ditt besök på någon av kommunens återvinningscentraler NVAA

Nawar

Kommentarer

  • Hej
    Vad gäller för 2024? På hemsidan står att containrar ställs ut vecks 19-21
    carina valsjö
  • Hej,

    Det är ännu inte planerat om det kommer ställas ut några containrar i år men vi kommer som vanligt informera våra hyresgäster om det kommer ställas ut senare under våren.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare