Behöver man tex rengöra ventilationen som hyresgäst?

Behöver ventilation åtgärdas på något sätt av hyresgästen(rengöring etc)?

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga,
    ja man ska som hyresgäst göra rent där man kommer åt. Ventiler i badrum ska göras rent, torkas av. Fettfilter i köksfläkten ska diskas och bytas ut ca 1 gång varje år. Även andra filter till ventilation som går att ta bort ska göras rena.

    Med vänlig hälsning
    Tina