Vad händer med mina poäng när jag flyttar?

Jag hyr en lägenhet av er men jag kanske kommer behöva flytta till en annan stad för jobbet. Vad händer med mina köpoäng om jag säger upp lägenheten?

Kommentarer

  • När du tackar ja till en lägenhet hos oss använder du dina poäng, dvs de nollställs.
    Under den tiden du bor i din lägenhet får du som hyresgäst tillgodoräkna din boendetid i lägenheten som kötid / poäng.

    När du väljer att flytta så behåller du dina intjänade köpoäng från din boendetid, detta är nytt från och med 2023. Det betyder att om hyrt en lägenhet av oss i två år den dagen du flyttar ut så får du behålla 365 x 2 = 730 poäng i bostadskön.

    Kom ihåg att nu när du inte längre bor hos oss utan är bostadsökande så omfattas du av aktivitetskravet och då behöver du logga in minst en gång per år på Mina sidor för att behålla dina köpoäng. Du får en påminnelse till din angivna e-postadress att logga in 14 dagar innan sista inloggningsdagen. Om du väljer att inte logga in lämnar du din plats i kön och du kan inte få tillbaka poängen.

    Läs gärna mer om aktivitetskravet här: Varför måste jag logga in en gång per år? - Roslagsbostäder AB (roslagsbostader.se)
    Roslagsbostäder