Vad gör jag om en granne röker på rökfritt område?

Hej,

Jag ska flytta in i Bålbro där det kommer vara rökfritt. Vad gör jag om en granne ändå röker på området eller sin balkong?
Alf

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Om du upptäcker att en granne ändå röker, prata gärna med grannen och påminn om våra regler. Om det inte fungerar får du gärna ringa oss på 0176-20 75 30.
    Vi kommer då prata med hyresgästen som ett första steg. Efter det skickar vi ett brev.
    Eftersom man som hyresgäst skrivit under ett hyresavtal där det står i villkoren att man inte får röka i lägenhet, balkong, gemensamma utrymmen samt utemiljön, riskerar man att bli uppsagd.
    Man ansvarar även för eventuella inneboenden och gäster, samma regler gäller för dem.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare