Vad är Sökandeprofilen och hur uppdaterar jag den?

När du blir aktuell för att teckna ett bostadsavtal hos Roslagsbostäder behöver du uppdatera din sökandeprofil. Det är först då du behöver fylla i alla uppgifter som behövs för att kunna bedöma om du är godkänd i enlighet med Roslagsbostäders uthyrningsvillkor. Det finns både obligatoriska (markerade med *) och icke-obligatoriska fält som du ska fylla i. De icke-obligatoriska fälten hjälper oss att göra snabbare bedömning av de uppgifter som du har lämnat in.
Detta gör du för att uppdatera din sökandeprofil

  • Logga in i Mina Sidor på Roslagsbostader.se
  • Gå till Mitt sökande – Sökande profil. Här hittar du alla inkomsttyper som Roslagsbostäder godkänner.
  • Välj den inkomsttypen som gäller för dig och ladda upp filen genom att trycka på inkomsttypen och sedan på ”lägg till fil”.
  • Om du vid ett tidigare tillfälle hade fyllt i dessa uppgifter behöver du säkerställa att de är uppdaterade med de senaste inkomsttyperna när du blir aktuell för uthyrning av en bostad.

Under tiden du står i bostadskön men inte söker bostad aktivt behöver du inte fylla i din sökandeprofil.
Roslagsbostäder

Kommentarer

  • Kan inte logga in på mina sidor för att uppdatera mig
    Gicela
  • Hej,

    Ring oss på 0176-20 75 00 så kan vi titta på varför du inte kan logga in.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare