Vilken bredbandsleverantör måste man ha när man bor hos Roslagsbostäder?

Hej Roslagsbostäder. Jag står i er kö sedan 2012. Kommer inte att vara aktuellt att söka bostad riktigt ännu. Kommer snart. Bara några frågor: Bredbandet: Vem är operatör för fibernätet? Eller för att vara mer precis. Ligger Telia som valbart i fibern i vad som kallas Telia öppen fiber? TVutbudet. Nu har jag Allente (kanal digtal o viasat) Finns Allente som val eller möjligen Telia?
MVH
Peter Eriksson