Hur gör jag om jag har en störande granne?

Hur går man tillväga om man vill ringa störningsjouren på en granne som varenda natt hela veckorna håller på att gapa och skrika så högt så det låter som han står i min lägenhet samt håller mitt bonusbarn uppe för att han blir rädd över allt gap och skrik? Problemet är bara att jag inte vet exakt vilken granne det är, då de är väldigt svårt att avgöra vilken lägenhet de kommer från.

Kommentarer

  • Hej Natalie!

    Tack för din fråga.

    Du kan ringa till Störningsjouren på telefon 0176-207512. Detta gäller kvällar och helger.
  • Har oxå detta problemet. Har även svårt att avgöra vart ifrån det kommer, men kan tänka mig att det är ovanför...
  • Hej, tack för din fråga. Först är det bra att säkerställa var det kommer ifrån. Försök gärna först själv att ta kontakt med den eller dem som stör. Om det inte fungerar kan du ta kontakt med oss på tel. 0176-207500 under dagtid annars är det Störningsjouren som gäller.
    Med vänlig hälsning
    Tina
  • får du ha högljudda spelinstrument som tex trummor i lägenhet?! Har försökt få grannen att förstå men inte lyckats. Det är ett otroligt jobbigt ljud att behöva handskas med varje dag. Vill veta hur jag ska göra ?
  • Hej!

    Som det står längre upp i tråden kan du ringa störningsjouren på kvällar och helger om det är en granne som stör. Är det dagtid och du pratat med grannen men inte upplever att det blir någon bättring, kan du ringa oss på 0176-20 75 22 måndag-fredag mellan klockan 9.30-11.30.

    Hälsningar,
    Mikaela Uthyrare
  • Hur länge får en granne ovanför hålla på och spika o hamra på kvällen?
    Störande!
  • Hej!

    Det ska vara lugnt i huset mellan klockan 22-06 på vardagar och 23-06 fredag-söndag samt storhelger. Har du pratat med grannen? Ibland märker man inte själv hur högt det låter till grannarna. Om det inte fungerar, finns störningsjouren på kvällar och helger. Telefonnumret är 0176-207512.

    Ha en bra dag!

    Hälsningar,
    Mikaela Uthyrare
  • Salam. Problemli qonşunu hara bildirməliyəm?
    Melina
  • Hej Melina!

    Här hittar du information om störningar: Störningar - Roslagsbostäder AB (roslagsbostader.se)

    Ha en bra dag!

    Hälsningar
    Nawar