Ska jag öppna dörren?

Jag bor hos er i Rimbo och igår fick jag besök av en man som uppgav sig vara från antennservice/tv-service och som påstod sig vara utsänd för att ställa om min TV för Roslagsbostäders nya kanalutbud med fler gratis kanaler. Jag sa att jag såklart skulle fått information från min hyresvärd om den här förändringen innan besöket (vilket jag inte fått) och släppte inte in människan. Gjorde jag rätt?

Kommentarer

  • Du gjorde helt rätt Lotta! Det här är ingenting vi har beställt. Tyvärr är det så att ibland försöker tjuvar eller andra skojare lura sig in i lägenheter för att utföra brott. Du gjorde helt rätt som inte släppte in personen. Roslagsbostäder informerar alltid innan vi kommer alt. skickar ut någon för en reparation eller ärende. Om du är det minsta osäker kontaktar du din förvaltare eller ringer 0176 -20 75 00 för att få hjälp. Är det utanför arbetstider så ber du människan återkomma en annan dag. Roslagsbostäders personal såväl som våra entreprenörer kan alltid legitimera sig och du kan känna dig helt lugn med att om vi skulle behöva tillstånd att få komma in i lägenheten så har vi kontaktat dig innan besöket. Tack för att du uppmärksammade oss på händelsen.
    Roslagsbostäder