Kan man nekas lägenhet pga skulder eller försörjningsstöd?

Krav gällande inkomst och skulder mm.
Kan man trots höga köpoäng avvisas lägenhet pga skulder och att man har försörjningsstöd från socialtjänsten ??
Maria Karlsson

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Vi godkänner försörjningsstöd som inkomst så länge den är högre än hyran.

    Man får däremot inte ha en skuld till oss eller annat fastighetsbolag. Man får heller inte ha betalningsanmärkningar som uppkommit de 12 senaste månaderna.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare