När får man veta om man får ett erbjudande på en lägenhet i Roslagsskutan?

Hej

Nu har jag gjort en intresseanmälan på en lägenhet i Roslagsskutan, när får jag reda på om jag får ett erbjudande?

Kommentarer

  • Hej Linn,

    Tack för din fråga. Ja det är många som sökt vilket är väldigt roligt. Från och med den 18 september börjar våra uthyrare ringa runt till alla med högst köpoäng och jobbar sig sedan nedåt i kön. Detta arbete beräknas vara klart vid årsskiftet.

    Beroende på kötid så kan du bli kontaktad med ett erbjudande om hyreskontrakt. Exempelvis om du söker en 2:a så kommer den med flest köpoäng får välja först vilken 2:a i husen hen vill hyra och sen fortlöper det med nr 2, 3 osv i kön tills alla 2:or är avtalade. Samma procedur för alla lägenheter. Hur lång kötid som behövs för att få en lägenhet beror helt på efterfrågan på just den lägenhetsstorleken och hur många köpoäng de som sökt har.
    Roslagsbostäder