När kan man anmäla intresse för en lägenhet i Bålbro?

När kan man göra intresseanmälan på lägenheterna i Bålbro och hur kommer det fungera?

Kommentarer

  • Det är samma bostadskö som till alla våra bostäder och ansökan sker på samma sida där vi annonserar lediga lägenheter vanligtvis. Det som skiljer är att du istället för att göra intresseanmälan på en enskild lägenhet här gör en intresseanmälan på de lägenhetsstorlekar du är intresserad av. Du behöver alltså inte redan då veta exakt vilken lägenhet du vill hyra, bara vilken storlek eller storlekar du är intresserad av. Vi kommer släppa alla 1,2,3 och 4or samtidigt.

    När kan man göra intresseanmälan?
    Vårt mål är att ta emot intresseanmälningar för lägenheterna i Bålbro under oktober 2023. Det här är preliminärt och exakt datum är inte bestämt ännu. Håll dig uppdaterad på vår hemsida eller på social medier. Intresseanmälan kommer vara möjlig under en vecka och det spelar ingen roll när under den tiden intresset anmäls.

    Hur går det till?
    När intresseperioden är slut går vi igenom samtliga och rangordnar sökande på köpoäng. Den sökande med högst köpoäng får först möjlighet att välja vilken lägenhet i den storleken de visat intresse på, förutsatt att hen uppfyller våra uthyrningsvillkor, och turen fortsätter sen ned i antalet köpoäng.

    Lycka till!
    Roslagsbostäder