Min sambo vill också stå på avtalet, hur gör vi då?

Hej!

Jag och min sambo flyttade in i vår lägenhet för ungefär 1 år sedan. Jag står på avtalet men nu skulle han vilja stå med på det också. Går det?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga!

    Har man varit varaktigt sammanboende och folkbokförda på samma adress i minst tre år har sambon möjlighet att skriva med sig på avtalet om man lever under ett äktenskapsliknande förhållande. Ta kontakt med din uthyrare så får ni hjälp.
    Läs mer i våra uthyrningsvillkor.

    Ha en härlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare