Min köplats efter att ha lämna in en intresseanmälan? Varför visas inte min köplats?

Ja det stämmer det syns inte längre, nu fungerar det lite annorlunda.

Före visningen av en lägenhet har vi ingen möjlighet att meddela dig din exakta plats i kön. Under tiden från annonsering till visning av bostaden kommer inga köplatsuppgifter att visas i din användarprofil i 'Mina sidor'. Längre fram i uthyrningsprocessen kommer vi informera dig om du är bland de första i kön.
Så här fungerar det:

- När en lägenhet annonseras på 'Mina sidor' har du 5 dagar att visa intresse. Här kommer inte köpoäng plats 5 eller liknande att visas.
- Efter att intresseperioden stängs kontaktar vi de första 15 i kön (utan info om exakt köplats) för att se om de är fortsatt intresserade och vill komma på visning.
- Av dem som är intresserade bjuds de 5 sökande med högst köpoäng in till visningen. Undantag från antalet kan förekomma.
- På visningen får du veta din exakta plats i kön.

Det här arbetssättet hoppas vi effektiviserar uthyrningen och säkerställer att de som är genuint intresserade av lägenheter kommer till visningstillfället. Processen är under utveckling och det kan hända att vi återinför visningen av köpoäng om det blir tekniskt möjligt längre fram. Precis som tidigare uppmanar vi endast dem som verkligen vill flytta till lägenheten att göra en intresseanmälan.

Roslagsbostäder

Kommentarer

  • Hyresgäster som ansöker om en lägenhet borde rimligen kunna se ifall det finns chans på lgh med tanke på sina köpoäng. Det skapar också en viss typ av öppenhet
    carina valsjö
  • Hej,

    Tack för din synpunkt.
    Tyvärr finns inte den funktionen på nya Mina sidor men man är varmt välkommen att ringa oss om man vill höra hur man ligger till på en lägenhet.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare