Måste jag söka eller kan en släkting göra det?

Hej jag har en fråga gällande om det är möjligt för en nära släkting att göra en intresseanmälan på en lägenhet, så att det blir som att jag hyr i andrahand? Mvh

Kommentarer

  • Hej!

    Nej, man kan inte söka en lägenhet åt någon annan. Däremot får du självklart vara inneboende, men för det krävs det att den som står på avtalet bor i lägenheten också.

    Ha en fin dag!

    Hälsningar,
    Mikaela Uthyrare