Måste jag själv skotta min balkong?

Hej!

Måste jag själv skotta min balkong?

Eva

Kommentarer

  • Hej Eva,

    Det stämmer att du själv skottar din egen balkong. Om lägenheten är utrustad med t.ex. balkong eller uteplats bär hyresgästen ansvar för att den sköts och hålls efter.
    Det är du som hyresgäst som ansvarar för att halkbekämpa och snöröja på den mark som tillhör lägenheten, exempelvis på balkongen, uteplatsen eller vid den egna entrén.

    Vänliga hälsningar,
    Fredrik Förvaltare