Hur ser ni på marknadshyror?

Hur ser Roslagsbostäder på eventuella marknadshyror? Kan min hyra komma att ökas med hela 50%?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    I Sverige bestäms bostadshyror genom årliga förhandlingar mellan hyresvärden och Hyresgästföreningen.
    Att införa marknadshyror kräver en ändring av hyresförhandlingssystemet.
    Sveriges Allmännytta, vår branschorganisation för de allmännyttiga bostadsbolagen, anser inte att marknadshyror är önskvärda på den svenska hyresbostadsmarknaden och vi delar deras åsikt. Du behöver med andra ord inte vara rädd att hyran kommer att öka 50%.
    Läsa gärna på Sveriges Allmännytta hemsida om hur de arbetar för en välfungerande hyresmarknad.

    Ha en fin dag!

    Hälsningar,

    Mikaela Uthyrare