Är det tillåtet att sätta upp en markis?

Hej! Är det tillåtet att sätta upp en markis utanför mitt vardagsrumsfönster? Där har jag balkongen. Jag har inget skydd överhuvudtaget då jag saknar balkong ovanför.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Nej, vi godkänner inte uppsättning av markis, då det lätt förstör fasader etc.
    Kontakta Roslagsbostäder innan du med spik och färg ändrar på något. Framför allt ska du inte göra "fasta" installationer utomhus eller fästa något i fasaden.

    Trevlig helg!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare