Var och när lämnar jag mina nycklar när jag ska flytta?

Hej!
1 Kan man komma överens om en tidigare dag än den formella flyttdagen att lämna nycklar?
2 Kan man lämna in nycklarna i Norrtälje (lägenheten finns i Hallstavik)?
Tacksam för svar då jag planerar flytt till hösten.

Kommentarer

  • Hej Sten!
    Tack för din fråga,
    Om du har frågor angående datum för flytt eller inlämnade av nycklar ska du alltid kontakta din förvaltare på det kontor du tillhör. Bor du i Hallstavik är det den förvaltaren du kontaktar. Att lämna in nycklar tidigare är aldrig något problem bara man informerar om det.
    Samma sak gäller för din nästa fråga, prata med din förvaltare i god tid innan så brukar det kunna gå att lämna nycklarna på ett annat kontor. Vi har ingen daglig postgång mellan de olika kontoren därav så måste man vara ute i god tid så att nycklarna hinner fram till den som ska flytta in efter dig.

    Med vänlig hälsning
    Tina