Laddbox för elbil

Hejsan, jag bor tillsammans med min sambo på Lommarvägen.
Vi är intresserade av elbil och tänkte höra oss för med er hur framtiden ser ut för lommarvägen, är det av intresse bland de boende/er att installera laddboxar för elbilar i framtiden, utöver de två som står granne med gamla Mekonomen. Liknande ett system där man har sin egen/delar med någon annan/däran betalar med app/rfid kort.

Mvh Jens Igevik
Jens Igevik

Kommentarer

  • Hej Jens,
    För tillfället finns inte planer på att installera laddplatser på individuella befintliga parkeringsplatser. När Roslagsbostäder byggt nya bostäder har möjlighet till laddning tillgodosetts genom att erbjuda laddning på besöksparkering. Betalning för laddning har då skötts via samma app som hanterar betalning för besöksparkering. Detta system finns bl.a. på nya området Byggmästarvägen i Rimbo. Roslagsbostäder samarbetar med Norrtälje Energi som tillhandahåller offentliga laddplatser i kommunen och rapporterar löpande i vilka områden vi ser en ökad efterfrågan. På så sätt har Norrtälje Energi en tydlig bild av vart i kommunen publika laddplatser efterfrågas.

    På sikt kan det bli aktuellt med flera gemensamma laddplatser för laddning på Lommarvägen, men ingenting som är aktuellt i nuläget.
    Fredrik Förvaltare