Kan man slå ihop poängen men en står på kontraktet?

Hej,

Jag och min tjej bor tillsammans i en bostadsrätt som har stått hos Roslagsbostäder och vi står för nuvarande kvar hos er i Kö. Jag min mitt seperata konto skapat idag, samt hennes konto. Vi undrar om vi kan slå ihop våra poäng och vid en flytt till en 3:a att Jag då står för det nya kontraktet.

Jag är givetvis också tacksam att inkomstkravet på 3 * hyran är slopat, då vi inte hade haft möjligt att ha en bostad annars.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Vad roligt att höra att ni är glada över våra nya uthyrningsvillkor. Vi är också väldigt glada över dem och att vi ger fler människor en möjlighet att få en egen hyreslägenhet.

    Poängen är personlig och kan inte slås ihop med någon annan.
    Om du klickar på länken här nedan kommer du till en annan tråd gällande detta där du får lite mer information:
    Kan man slå ihop sina poäng med någon annan?

    Ha en fin dag!

    Hälsningar,
    Mikaela Uthyrare