Får vi installera en kattlucka?

Hej!

Vi skulle helst vilja ha ett fönster man kan öppna i vardagsrummet så våran katt kan gå ut själv, men får vi installera en kattlucka på nya dörren till balkongen?

Kommentarer

  • Hej!

    Nej, det får man inte. Katten får ej heller släppas ut utan tillsyn.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
  • hej jag heter Beatrice

    jag har en liten fråga dig

    kan man få tillstånd med att sätta upp ett kattnät
    och hur får man tag på hyresvärden om det?
  • Hej, tack för din fråga. Att sätta upp nät är okej om man inte skadar fasaden och tar bort det vid avflytt från lägenheten. Det är bra om du tar kontakt med din förvaltare och förklarar hur du tänker göra och får godkänt innan något monteras.