Kan man söka hyreslägenhet när man äger en bostad?

Hej!
Jag och min kille vill flytta ihop. Jag äger en tvåa och har dessutom två barn han hyr en etta privat. Våra lägenheter är alldeles för små och det är jag som har mest köpoäng. kan jag ta en hyresrätt trots att jag redan har en bostadsrätt?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Du får inte inneha annat permanent boende såsom annan hyresrätt, bostadsrätt, villa eller radhus. Om man innehar en annan hyresrätt ska den vara uppsagd senast till inflyttning. I de fall sökanden har en bostadsrätt/villa/radhus, ska den vara såld senast sex månader efter inflyttning. Detta ska vid anmodan kunna styrkas.

    Här kan du läsa mer om våra uthyrningsvillkor.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare