Kan man överlåta sina poäng till någon annan?

Hej!

Kan man överlåta sina köpoäng till en familjemedlem?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Det finns två tillfällen när köpoäng kan överlåtas till en maka/make eller sambo som personen varaktigt sammanbott med:
    - Vid dödsfall
    - Om make / maka / sambo permanent flyttar till vård- och omsorgsboende.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Kan jag under viss tid hyra ut i andra hand till min son?
  • Hej!

    För att få hyra ut sin lägenhet i andrahand under en period ska man ha ett beaktansvärt skäl, vilket du kan läsa om här på vår hemsida.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare
  • Hej Mikaela

    Är det fortfarande samma regler ang överlåtelse av poäng hos er?
    Ser att du svarat år 2021 på detta.
    Min mor vill överlåta poäng för öka mina chanser till flytta.
    Anna
  • Hej Anna!

    Tack för att du hör av dig till oss!

    Samma regler gäller för överlåtelse av poäng.

    Med vänliga Hälsningar
    Nawar