Kan man ha två hyresrätter?

Hej! Jag står på ett förstahandskontrakt hos Familjebostäder i Stockholm. Kan jag behålla den lägenheten och samtidigt hyra en lägenhet hos Roslagsbostäder? Jag skulle i så fall nyttja båda lägenheterna växelvis själv. Obs! Ej till uthyrning. Mvh, Rigmor

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Nej, det är inte tillåtet att ha två hyresrätter. Om man innehar en annan hyresrätt ska den vara uppsagd senast till inflyttning.

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare