Är en intresseanmälan bindande?

Hej! Om jag gör en intresseanmälan på en bostad, är det då bindande på något sätt?
Med vänlig hälsning,
Britt-Marie

Kommentarer

  • Hej Britt-Marie,

    Tack för din fråga!

    Nej, det är inte bindande. Däremot är det bra om du endast gör intresseanmälan på en lägenhet som du verkligen är intresserad av. Innan du gör en intresseanmälan, titta gärna på området så du vet om det är någonting för dig. Är du sedan en av de med högst köpoäng blir du kallad till visning där du får se lägenheten.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,

    Mikaela Uthyrare