Hur stor andel av Norrtäljes hyresmarknad har ni?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    I arbetet med framtagandet av Norrtälje kommuns bostadsförsörjningsstrategi för ett par år sedan kunde vi räkna fram att vi har ca 50-60 % av hyresmarknaden när det kommer till hyresbostäder, men vi har ingen exakt uträkning på det.
    Sedan beror det förstås lite på hur man räknar på hyresmarknaden, om man exempelvis bara räknar antalet lägenheter eller om man räknar in lokaler så som kommersiella fastigheter.

    Här kan du läsa mer om kommunens bostadsförsörjningsstrategi och de mål och riktlinjer som finns där.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare