Hur säger man upp sin lägenhet?

Kommentarer

  • Hej!

    Uppsägningen ska vara skriftlig, det går alltså inte att ringa och säga upp sitt hyresavtal på varken lägenhet eller fordonsplats. Du kan säga upp ditt avtal digitalt på Mina sidor.
    Om du föredrar att säga upp avtalet via en blankett kan du
    använda uppsägningshandlingen som följde med ditt hyresavtal eller skriva ut en uppsägningsblankett från vår hemsida. Det går även bra att skriva en egen uppsägningshandling. För mer information vad en uppsägningshandling måste innehålla samt blankett till uppsägningsblanketten, klicka här så kommer du till vår hemsida.

    Uppsägningstiden är 3 månader från närmsta månadsskifte, både för lägenhet och fordonsplats.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,

    Mikaela Uthyrare