Hur mycket ska det snöa för att ni ska ploga? När sandar ni?

Hej!

Jag undrar hur mycket det ska snöa för att ni ska komma och ploga? Och när sandar ni?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    I samband med snöfall påbörjas snöröjningen vid torrsnö när snödjupet är ca 10 cm och vid blötsnö vid ca 5 cm. Halkbekämpning sker i så nära anslutning som möjligt till plogning eller vid behov. Utförandet sker till snöfallets längd och omfattning.

    Trevlig eftermiddag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare