Har tappat en nyckel...är det något som måste åtgärdas?

Tappat en nyckel ur fickan. Har 2 nycklar till och det fungerar alldeles utmärkt att ha bara 2 men jag undrar om något måste åtgärdas eller om vi bara kan låta det vara så? MVH Angelica

Kommentarer

  • Hej!

    Om ni inte redan kontaktat polisen, så gör det. Kanske har de fått in nyckeln? Om inte, är det bra att ni gör en anmälan. Ni får även gärna ringa till oss för att se om vi fått in den.
    Om det stod er adress på nyckeln rekommenderar vi att ni ringer oss så vi får göra ett låsbyte. Annars kan ni fortsätta ha två nycklar om ni känner er trygga med det.
    Oavsett om ni väljer att göra låsbytet nu eller innan ni sedan flyttar från er lägenhet, är det ni som får stå för kostnaden för låsbytet då vi hur som helst måste byta innan en ny hyresgäst flyttar in.

    Hälsningar,
    Mikaela Uthyrare
  • Vad kostar ett lås cylinder byte hos er ?
  • Hej, tack för ditt meddelande. Så länge du bor kvar hos oss och klarar dig på det antal nycklar du har går det bra för oss. Den dag du flyttar måste vi dessvärre byta lås och kostnaden får den avflyttande hg stå för. Vad det kostar beror lite på vilket låssystem du har samt hur många cylindrar som är berörda, 1, 2 eller 3 st cylindrar samt 3-4 tillhörande nycklar. Det kostar ca mellan 1700-4000 kr men det är svårt att svara på då jag inte vet var du bor. Du kan också anmäla detta med polisanmälan samt till ditt försäkringsbolag och hemförsäkring.
    Med vänlig hälsning
    Tina
  • Hej! Jag har tappat bort två nycklar utomhus och jag kan inte hitta dom. Hur mycket skulle det kosta med två nya nycklar?
    Selma
  • Hej Selma,

    Att komplettera din befintliga låsning med två extra nycklar kostar 610kr.
    Bor du i ett område med Iloq-låsning kostar 2st extra nycklar 1156kr.
    Har du Iloq är det viktigt att du kontaktar din förvaltare så att dom borttappade nycklarna förlorar sin behörighet.

    Vänliga hälsningar,
    Förvaltare Fredrik
    Fredrik Förvaltare