Försäljning av Videvägen

Information om försäljning
För att bedriva en långsiktigt hållbar verksamhet så ser Roslagsbostäders ledning och styrelse med jämna intervaller över beståndet och för diskussioner om eventuella försäljningar eller förvärv av fastigheter. Diskussion om att sälja fastigheterna på Videvägen påbörjades i november 2018 och vid det senaste styrelsemötet fattades beslut om att gå vidare med försäljning. Processen är nu inledd och en mäklarbyrå har fått uppdraget.

Påverkar bytet av hyresvärd mitt avtal eller hyra?
När en fastighet säljs följer skriftliga hyresavtal automatiskt med till den nya ägaren, det vill säga de boende har alltid rätt att bo kvar i sin lägenhet. Som boende i de berörda fastigheterna innebär ägarbytet inga förändringar i hyresavtalet eller hyresnivån. Hyran kommer även i fortsättningen att förhandlas mellan Hyresgästföreningen och fastighetsägaren.

Hur blir det med kö-poängen?
Försäljningen innebär att från och med avtalets signering kommer de boende räknas som externa kunder och får då välja om de vill stå i vår bostadskö. För de som vill det finns möjlighet att bibehålla den poäng som de har samlat ihop under de år som de har bott på Videvägen och vi varit förvaltare av fastigheten.

Mer information om den nya fastighetsägaren, kö-poängen m.m kommer gå ut till hyresgästerna på Videvägen om ett anbud kommer in som accepteras av Roslagsbostäders styrelse.

Roslagsbostäder

Kommentarer

  • Försäljningen av Videvägen avslutas utan köpare under hösten 2019. Styrelsen har beslutat att se över en eventuell försäljning till våren.
    Roslagsbostäder