Vilket försäkringsbolag rekommenderar ni?

Vilket försäkringsbolag rekommenderar ni att hyresgästerna har? Det är stor skillnad i försäkringsbolagens villkor.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Alla som hyr sin bostad ska teckna en egen hyresrättsförsäkring, en hemförsäkring för hyresgäster helt enkelt. Försäkringen betalar ut pengar om något skulle hända dig själv, ditt hem eller dina saker. Roslagsbostäder har förhandlat en rabatt med Länsförsäkringar till våra hyresgäster. Oavsett vilket försäkringsbolag du väljer är det viktigt att du har en hyresrättsförsäkring ifall det uppstår skador i ditt hem som inte fastighetsägarens försäkring täcker, till exempel en vattenskada.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare